E-mailAfdrukkenExport ICS

@OpenHof

Omschrijving

Kerkelijke feesten in Bijbels perspectief

Voor de vierde keer op rij bieden wij een cursus “Kerkelijke feesten in Bijbels perspectief”. Het doel van deze cursus is de kerkelijke feesten die er zijn beter te leren kennen en te plaatsen in Bijbels perspectief, met andere woorden, de Bijbellezingen die bij een feest horen te doorgronden en bruikbaar te maken voor ons dagelijks leven.

In negen bijeenkomsten van dit nieuwe seizoen komen aan de orde :het feest van de Kruisverheffing, Engelen, Sint Willibrord, Martelaren, Apostelen, Mariafeesten, het Feest van de Gedaanteverandering en het “nieuwe” Onze Vader.

De bijeenkomsten concentreren zich rondom drie lezingen uit de H. Schrift:    Een Oud-Testamentische lezing, een lezing uit de Handelingen of de brieven uit het Nieuwe Testament, een lezing uit één van de 4 Evangeliën.

Deze lezingen worden voorgelezen en iedere toehoorder maakt een korte aantekening van een woord of zinsnede die hem/haar raakte. Deze geraaktheid kan berusten op instemming, irritatie, onwetendheid, troost of bemoediging. Door vervolgens naar elkaar te luisteren wordt er meer en meer diepgang gevonden in de betekenis van de woorden in de H. Schrift in relatie tot het feest.

De cursus is er vóór en dóór parochianen. Enthousiasme en nieuwsgierigheid zijn de leidraad voor de cursus. Vakkennis is absoluut niet vereist. Iedere sessie staat op zich, dus als u een keer verhinderd bent, kunt u de draad simpel oppakken.

Begeleider:

Frans Kleisterlee,, coördinator

Richard Langemeijer, oblaat o.s.b.

Pastor Rita Schoolenberg

Locatie: